Zorunlu bir açıklama

Bugün Taraf gazetesindeki ‘Parçalı Bulutlu’ isimli köşemde çıkan, sabahtan itibaren tweeter üzerinden blogumdan da paylaştığım, ‘İç savaşlar nasıl sona erer’ başlıklı yazım için tweeter’da ‘intihal’ suçlamasıyla karşı karşıya kaldım. Kişisel algılamadığım, kötü niyet aramadığım için suçlamada bulunan kişinin ve destek tweetleri atanların adları önemli değil.

‘İntihal’in ne demek olduğunu, tenezzül edemeyecek kadar iyi bilirim. Bilen bilir, 22 yıllık meslek hayatımda yanından bile geçmedim bu tür çirkinliklerin.

Ama herkes ‘intihal’in ne demek olduğunu bilmek, yazımı okumuş olmak ve beni tanımak zorunda değil. O yüzden ve maalesef şu açıklamayı yapmak farz oldu:

1. İntihal, bir kişinin, eserinde başka kişilerin ifade, buluş veya düşüncelerini kaynak göstermeksizin kendisine aitmiş gibi kullanmasıdır (TDK).

2. Yazının en başında, “Birileri üşenmemiş son 70 yılda çıkan iç savaşların nasıl sona erdiğini araştırmış” diyerek, arada kendi görüşlerimi de yazmakla birlikte, saptama ve sonuçların bana ait olmadığını belirttim. Daha açık nasıl belirtebilirdim, bilmiyorum.

3. Yazıyı bloguma da (erdalguven.wordpress.com) koydum ve “Birileri üşenmemiş son 70 yılda çıkan iç savaşların nasıl sona erdiğini araştırmış” cümlesinden orijinal yazıya link verdim (Böylelikle kendi kendini ihbar eden ‘intihalci’ olarak bir ilke imza attım sanırım). Daha ne yapabilirdim, bilmiyorum.

Özeleştiri olarak da şunu söyleyeyim: ‘İntihal’ suçlamasıyla karşı karşıya kalınca düşündüm ki keşke gazete yazısında da parantez içinde orijinal yazının linkini verseymişim. O da benim hatam olmuş, okurlardan özür dilerim.

About Erdal Güven

Journalist
Bu yazı Dahası, Medya içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

